Sider

tirsdag 3. september 2013

Elins middagstips #1

For å spare både tid og penger i en travel studenthverdag har jeg prøvd å lage en rutine med å sette opp middagsplan for 1 uke av gangen. Denne uka ser den slik ut:

Mandag: Stekt laks med couscous, kokt brokkoli og rømme.
Tirsdag: Spaghetti Bolognese og salat
Onsdag: Ovnsbakt torsk med rotmos
Torsdag: Kyllingwok
Fredag: Taco
Lørdag: Fajitas
Søndag: Ovnsbakt kyllingfilet m/bacon og krydderost

Vi prøver å spise fisk minst 2 ganger i uka, og varierer ofte mellom laks og torsk. Laks kjøper jeg på Rema 1000. Pleier å kjøpe aluminiumsbeger med 4 fileter i for ca. 40 kroner. Torsk finner jeg som oftest i frysedisken. Rema har poser med 900 gram frosne fileter for ca. 60 kroner. Dette blir 2 eller 3 middager, avhengig av hva man lager.

Vi har alltid taco på fredager, som mange andre nordmenn. Vi pleier å kjøpe pakke med 6 store tortillalefser, og vi har gått over til fullkornsversjonen. Det blir alltid igjen minst 2-3 lefser, og disse skal jeg denne uka bruke til fajitas på lørdag. Dette kjennetegner mye av min tankegang, hvor jeg prøver å utnytte restene til noe nytt.

Ingen kommentarer: